
Серед сучасних підприємств, що спеціалізуються на виробництві кави та кавових напоїв, особливе місце займає Illy (в українській транскрипції - «Іллі»). Це ціла кавова імперія: в інтереси illycaffè входять агротехніка, виробництво, зберігання і торгівля. А ще - дизайн, навчання, розвиток мережі кав'ярень, культура бариста. Плюс інновації, дослідження, винаходи, підкріплені патентами. І все це підпорядковано одній провідної мети. Керівник компанії, Андреа Іллі переконаний: головне в каві - це її якість.
Відомий «Іллі»
Illy - бренд легко впізнаваний. Червоний життєрадісний квадратик з білим курсивом зустрічається на банках з натуральною кавою, пляшечках з кавовим напоєм, чашках, кавоварка, численних аксесуарах і стаканчиках. І звичайно, на вивісках кафе. Хоча, як вважає Андреа Іллі, мережевих кав'ярень поки недостатньо - їх близько трьохсот. Втім, скаржитися на життя кавового бізнесу не пристало. Кафе «Іллі» розташовані в відмінних туристичних місцях, а торгує компанія в ста сорока країнах світу. І обігу значний - близько 500 млн. Євро.
Артколлекція Illy заворожує своєю різноманітністю. І не випадково компанія вже десятий раз партнер Венеціанської бієнале, престижної виставки світового мистецтва. Дизайнерська програма фірми - це спеціальний напрям її діяльності: вона включала в себе чимало розкішних ідей. Наприклад, колекційні кавові банки прикрашені унікальними роботами художників, спеціально зробленими для «Іллі». Чарівні авторські ідеї знайшли втілення в подарункових сервізах, келихах, кавоварках. Естетичні рішення підкреслюють унікальність самої кави, його чудові характеристики.
Перші з перших
Щоб зрозуміти корпоративний дух і ідею «Іллі», треба почати з того, що це сімейна компанія. Її керівник, голова Ради директорів Андреа Іллі - онук засновника Франческо (Ференца) Іллі. Починаючи з 1933 року, фірма стала затверджуватися на ринку, віддавши перевагу каві (спочатку вони займалися і какао). Перша автоматична машина для кави - справа рук Франческо (так на італійський лад стали називати вихідця з Угорщини, який влаштувався в Трієсті).
Бізнес розвивався разом з ростом кавовій індустрії. Ернесто Іллі, син засновника фірми, займався розширенням справи, а також створив спеціальну лабораторію, запатентував нові винаходи в даній сфері. Тепер його дочка і сини - члени Ради директорів компанії, дипломовані фахівці. Глава illycaffè Андреа Іллі - хімік за освітою. На його думку, у індустрії кави величезні перспективи: на відміну від виноробства ця промисловість ще на початку шляху.
Illycaffè - компанія, яка всерйоз стурбована екологічними прогнозами. Вона робить кроки по нейтралізації негативних наслідків викиду вуглецю в атмосферу, і навіть планує скоротити їх на 50 відсотків за десять років.
Кредо Illy - боротьба за якість
Сучасний споживач розбірливий і розпещений: він чекає справжньої якості від кожної випитої їм чашки еспресо. Надати таке задоволення береться компанія «Іллі». Саме на це спрямовані численні проекти, здійснені фірмою з початку 90-х років минулого століття. У Ради директорів є своя концепція сталого розвитку.
Бізнес безпосередньо працює з кавовими плантаціями, без посередництва біржі. Співпраця з фермерськими господарствами, які вирощують зерна, вважається запорукою успіху Illycaffè. Один із серйозних пунктів: фермери піднімають ціну на якісний продукт, і компанія готова зважати на їхні вимоги. У «Іллі» є свої секрети, як зберегти незалежний бізнес, не поступившись репутацією виробника якісної кави.
Університет кави - так називається одне з нововведень «Іллі». Тут найвищу кваліфікацію отримає не тільки бариста - фахівець з приготування кави. Університет націлений і на навчання фермерів законам і нюансам агротехніки. Це має суттєве значення у зв'язку зі зміною кліматичних умов в їх регіонах.
Популярна продукція
Компанія «Іллі» продемонструвала, що ексклюзивний смак доступний не тільки багатим гурманам, але й масовому споживачеві. Європейці і жителі Північної Америки все краще і краще розбираються в напої, отриманому з зерен. Дозволити собі купити каву illy може будь-який справжній цінитель арабіки.
Аналізуючи ринок, виробник цікавиться не тільки обсягом своїх поставок, а й віком любителів еспресо. За словами Андреа Іллі, студенти, молоді люди до 25 років стали більше пити каву в останні роки, вибираючи цей напій для своїх зустрічей. Тому компанія планує розширення власної мережі кав'ярень.
«Іллі» актуальний для будь-якого способу приготування кави. Фірма продає його в зернах, меленим, в чалдах і капсулах. Упаковки відрізняються за обсягом, але головне - іншими найважливішими характеристиками:
- країна виробник;
- моносостав або суміш;
- ступінь обсмаження
В Африці сировину для illy каву вирощують в Ефіопії і Танзанії. У Південній і Центральній Америці - в Бразилії, Гватемалі,Нікарагуа, Колумбії, Коста-Ріці. З Сальвадора надходить арабіка з низьким вмістом кофеїну. В Азії головний постачальник - Індія.
Унікальними властивостями володіє кава illy, що складається з дев'яти сортів арабіки, вирощених в різних країнах. Ступінь обсмажування виробник пропонує середню або темну. А ще у «Іллі» є кава без кофеїну. Набирає все більшої популярності лінійка кавових енергетичних напоїв - illy issimo: невеликі пляшечки з етикетками, що нагадують про різні смаки кави.
Швидко розвивається сегмент кавовій індустрії - капсульні способи приготування напою. «Іллі» не відстає і тут. У них є новітні «ІперЕспрессо», сумісні з кавовими цього типу, а також класичні капсули illy nespresso, які підходять до апаратів інших виробників. До речі, їх власні машини для приготування еспрессо дуже гарні по дизайну, органічно виглядають в стилях вантажу і хайтек.
Відгуки про смак і аромат
Експерти і споживачі, які описують каву «Іллі», часто використовують найвищий ступінь: «смачний», «найкращий», «дуже класний», «неймовірно бадьорить». У рейтингах торгових компаній, де в голосуванні беруть участь покупці, різні зразки цього продукту отримують п'ять з п'яти або десять з десяти. Визнання заслужили всі види продукції, включаючи капсули illy nespresso і «ІперЕспрессо.
Чи не втратити аромат і якість протягом заявленого терміну придатності продукту (а він не менше двох років) допомагають новітні технології. Кава «Іллі» упакований в металеві банки без доступу кисню, що заважає його збереження. Виробник рекомендує розкривати герметичну упаковку повільно, дозволяючи азоту (використовуваному для консервації) поступово вийти назовні, без бавовни. Насичений аромат арабіки, що поширюється відразу, свідчить про її відмінній якості.
Зростаючий попит на сріблясті баночки з червоним логотипом відзначається на багатьох торгових майданчиках світу: люди готові платити за якісний продукт. У «кофейні» можна купити каву illy в капсулах, в зернах і мелену. Представлена арабіка з Бразилії, Гватемали, Ефіопії, а також «illy blend» - суміш дев'яти елітних сортів арабіки. Є мелений «Іллі Еспрессо» з низьким вмістом кофеїну. Всі варіації знаходять своїх шанувальників завдяки високим стандартам illycaffè.